جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

فروشگاه کافی مافی

۵ بازديد

قهوه عربیکا چیست

قهوه عربیکا چیست؟ می توان گفت عربیکا یکی از مشهور ترین و شناخته شده ترین نوع قهوه در جهان است که با کیفیت فوق العاده بی نظیر توانسته بیشترین سطح زیر کشت جهان را به خود اختصاص بدهد. در جهان بیش از ۷۵ نوع گونه قهوه وجود دارد که گونه قهوه عربیکا تقریبا چیزی حدود ۷۰ درصد از تولید قهوه در جهان را در بر گرفته است.

گونه قهوه عربیکا با توجه به اسم آن متعلق به کشور های عربی می باشد که درختچه های قهوه عربیکا در اکثر مناطق عربستان از جمله: مناطق کوهستانی یمن، سودان (جنوب شرقی عربستان)، اتیوپی (جنوب غربی عربستان) و گواتمالا شروع به رشد و نمو می کنند.

درختان قهوه عربیکا در ارتفاع حدود هزار تا دو هزار متر بالاتر از سطح دریا قابل کشت هستند، گونه های قهوه عربیکا بسیار حساس بوده و همچنین در مقابل آفات صدمه می بینند.

معایب و مزایای قهوه عربیکا

همانطور که گفته شد قهوه عربیکا را می توان به معروف ترین نوع قهوه در جهان اختصاص داد.

از مزایای چشم گیر قهوه عربیکا دونه چین می توان به طعم بی نظیر و فوق العاده عالی آن اشاره نمود، مزه ترشی کمتری دارد و برای افرادی که از ترش بودن نوشیدنی رنج می برند عالی ست، کافئین کمتر نسبت به اکثر نوشیدنی های گرم که این موضوع نیز مزایای بسیاری با خود به همراه دارد.

دارای مقادیر بسیار زیادی آنتی اکسیدان که با نوشیدن قهوه از سرطان، دیابت نوع ۲، آلزایمر، پارکینسون و بیماری های اختلال حافظه پیشگیری می شود، تقویت چشم گیر ناخن و استخوان ها به دلیل دارا بودن پتاسیم و افزایش تولید هورمون آندورفین در بدن اشاره کرد که می توان گفت این خصوصیات از مهم ترین مزایای موجود درون این قهوه عربیکا می باشد.

قهوه عربیکا معایب و مضرات مهم و زیادی را با خود به همراه ندارد و از معایب این قهوه می توان به قیمتی گران تر نسبت به بقیه نوشیدنی های گرم (اما ارائه دادن کیفیت بهتر)، آسیاب پذیری فوق العاده حساس در مقابل آفات، چربی بیشتر نسبت به دانه های روبوستا و اسیدیته کمتر نسبت به اکثر نوشیدنی های گرم اشاره کرد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.